Gepost door: Dick Bal | september 10, 2009

Dick Bal

Dick BalDeze site heeft als doelstelling mijn memoires te registreren en te rangschikken vanaf mijn studietijd (1975/1978) aan de Hogere Zeevaartschool “de Ruyter” te Vlissingen tot en met mijn vaartijd (1978/1986) bij Koraal Scheepvaart Maatschappij.
Ik ben op de zeevaartschool afgestudeerd in de richting Scheeps-radiocommunicatie, en ben daarna werkzaam geweest als Radio & Elektronica Officier bij Koraal Scheepvaart Mij op de schepen Coral Rubrum, Coral Isis en Coral Maeandra.

Opmerkingen:
Gedurende mijn studie- en vaartijd heb ik geen notities bijgehouden en ook vele foto´s zijn tijdens mijn omzwervingen verloren geraakt.
Het kan dus gebeuren dat een aantal feiten en/of verhalen niet in de juiste chronologische volgorde staat. In sommige verhalen kan het gebeuren dat feit en fictie door elkaar heen lopen.

Nu ik met deze site bezig ben, komen echter steeds meer herinneringen boven, en daar waar mogelijk of passend zal ik correcties plegen.

Veel foto´s op deze site zijn van het internet gehaald. Ik gebruik alleen foto´s waar ik zelf van vind dat ze bij het verhaal passen en een goed beeld geven van de periode dat ik gevaren heb. Op deze site zal ik vanwege privacy redenen geen namen noemen, een enkele uitzondering daargelaten.

Dick J. Bal
e-mail: dirk.bal@gmail.com
Maceió, Augustus 2009

Hogere Zeevaartschool "de Ruyter" te VlissingenZeevaartschool – Vlissingen


Responses

  1. de foto van de Coral Isis op deze pagina is bereidwillig afgestaan door Timen Veldkamp
    website: http://www.scheep-vaart.nl

  2. Hallo Dick,

    Je hebt er goed werk van gemaakt.
    Ik lees met plezier je verhalen.
    Ik ben zelf oud r/o (van 1958 t/m 1973)
    Groeten
    Karel

  3. Dick,
    Bedankt voor je leuke reactie op mijn recente relaas. Ik geniet ook weer van jouw verhalen. Wat doe je in Brazilië?
    Saludos
    Peter

  4. Welkom aan boord.

    Groeten, Hans / HVM

  5. Leuk je (naam) weer eens tegen te komen. Als je weer eens aan de goeie kant van de aarde bent, en in de gelegenheid, aarzel dan niet om langs te komen. om bij te praten, en zo. Nog steeds bij Flipje? Ik hoor het wel eens! Luc, de Bilt.

  6. Hallo Dick
    Mooie site heb je ,heel herkenbaar.
    Waar zit je nu precies hierzo,Maceio of SP?

    groetjes
    J@Z

    • Hallo J@z,
      Bedankt voor het compliment !
      Op dit moment zit ik in een regenachtig São Paulo
      Groeten,
      Dick

      • hallo Dick

        Hier hebben we ook geen klagen,het stortregend hier al vanaf zaterdag,elke middag .is het raak,hier in Brasilia

        gr. J@Z

  7. Hallo Dick,
    Leuke verhalen en informatie. heb nog niet alles gelezen, maar ga dat zeker doen.
    Ikzelf zat op school in Vlissingen + internaat van 1970 t/m eind 1972. Gevaren van 1973 t/m 1986 bij RH. Begin 2011 verhuis ik naar Boulevard Bankert en kijk uit uit mijn zijraam op het dak van de zeevaartschool (!) “A dream comes true”.
    Succes met je internetsite.
    P.S.: je verhaal van de Hamburgbar klopt…..!

    • Hallo Bert,
      Bedankt voor je reactie !
      Wat leuk dat je op de Boulevard woont, dat is toch een mooie locatie, zeker voor een ex-zeeman.
      Wat de Hamburgbar betreft, daar hingen vele trofeeën van Nederlandse koopvaardijschepen.

      best 73’s Dick


Geef een reactie

Categorieën

